دوره 1، شماره 2 - ( تابستان 1398 )                   جلد 1 شماره 2 صفحات 16-31 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


چکیده:   (5987 مشاهده)
احساس امنیت یکی از مشخصات کارامد در یک ناحیه شهری است. یکی از این مکان ها در ایران بازار سنتی است که از سال های بسیار گذشته به عنوان قلب شهرهای سنتی فعال بوده است. هدف از این تحقیق مطالعه ی تاثیرات برخی از فاکتورهای فیزیکی، در بازار سنتی، بر روی احساس امنیت است. روش این مطالعه تحلیلی-توصیفی بود، و ما داده ها را از طریق نظرسنجی و پرسشنامه ها جمع آوری کردیم. سپس، آزمایش فریدمن برای تعیین سطح اهمیت و طبقه بندی فاکتورهای اصلی استفاده شد. نتایج یافته ها نشان می دهند که فاکتورهایی مانند شکل سقف و شباهت ظاهری اتاق ها بیشترین تاثیر را دارند و ارتفاع سقف حداقل تاثیر را بر روی احساس امنیت دارد.
واژه‌های کلیدی: عامل فیزیکی، احساس امنیت، بازار
متن کامل [PDF 993 kb]   (92 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1399/3/27 | پذیرش: 1399/6/30 | انتشار: 1399/7/16