RT - Journal Article T1 - THE EFFECT OF PRESCHOOL EDUCATION ON MORAL EDUCATION AND DEVELOPMENT OF CHILDREN'S SOCIO-MORAL VALUES JF - jcsjs YR - 2019 JO - jcsjs VO - 1 IS - 1 UR - http://jcsjs.ir/article-1-34-fa.html SP - 35 EP - 42 K1 - Preschool K1 - Education K1 - Growth K1 - Ethics AB - زمینه و هدف: کودکی یکی از مراحل رشد انسانی است که از آغاز تولد شروع می‌شود و تا نوجوانی و جوانی ادامه می‌یابد. این مرحله از مراحل همانند دو مرحله دیگر بسیار مهم و اساسی است. هدف از پژوهش حاضر بررسی اثربخشی دوره پیش‌دبستانی بر تربیت اخلاقی و رشد ارزش‌های اجتماعی_اخلاقی کودکان بود. روش: این پژوهش از نوع نیمه آزمایشی با طرح پیش‌آزمون و پس‌آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری در این پژوهش شامل کلیه نو آموزان پیش‌دبستانی در سال تحصیلی 98-1397، شهر شادگان بود. 30 نفر به طور تصادفی انتخاب شدند به طور تصادفی در دو گروه 15 نفره کنترل و آزمایش تقسیم شدند. یافته‌ها: نتایج تحلیل کوواریانس چند متغیری نشان داد که دوره پیش‌دبستانی تربیت اخلاقی و ارزش‌های اجتماعی- اخلاقی را افزایش می‌دهد (P<0/01). نتیجه‌گیری: می‌توان نتیجه گرفت دوره پیش‌دبستانی دوره اساسی و مؤثر است که می‌تواند زمینه‌های رشد و تعالی همه جانبه کودکان را فراهم کند. LA eng UL http://jcsjs.ir/article-1-34-fa.html M3 ER -