naeimavi F, shoviachi J, saeidi E. THE EFFECT OF PRESCHOOL EDUCATION ON MORAL EDUCATION AND DEVELOPMENT OF CHILDREN'S SOCIO-MORAL VALUES. Journal of Cultural Sociology 2019; 1 (1) :35-42
URL:
http://jcsjs.ir/article-1-34-fa.html
نعیماوی فاطمه، شویچی جعفر، سعیدی انتصار. بررسی اثربخشی دوره پیشدبستانی بر تربیت اخلاقی و رشد ارزشهای اجتماعی_اخلاقی کودکان. فصلنامه جامعه شناسی فرهنگی. 1398; 1 (1) :35-42
URL: http://jcsjs.ir/article-1-34-fa.html
، www.Naimavi99@gmail.com
چکیده: (2229 مشاهده)
زمینه و هدف: کودکی یکی از مراحل رشد انسانی است که از آغاز تولد شروع میشود و تا نوجوانی و جوانی ادامه مییابد. این مرحله از مراحل همانند دو مرحله دیگر بسیار مهم و اساسی است. هدف از پژوهش حاضر بررسی اثربخشی دوره پیشدبستانی بر تربیت اخلاقی و رشد ارزشهای اجتماعی_اخلاقی کودکان بود.
روش: این پژوهش از نوع نیمه آزمایشی با طرح پیشآزمون و پسآزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری در این پژوهش شامل کلیه نو آموزان پیشدبستانی در سال تحصیلی 98-1397، شهر شادگان بود. 30 نفر به طور تصادفی انتخاب شدند به طور تصادفی در دو گروه 15 نفره کنترل و آزمایش تقسیم شدند.
یافتهها: نتایج تحلیل کوواریانس چند متغیری نشان داد که دوره پیشدبستانی تربیت اخلاقی و ارزشهای اجتماعی- اخلاقی را افزایش میدهد (P<0/01).
نتیجهگیری: میتوان نتیجه گرفت دوره پیشدبستانی دوره اساسی و مؤثر است که میتواند زمینههای رشد و تعالی همه جانبه کودکان را فراهم کند.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي دریافت: 1398/1/5 | پذیرش: 1398/3/25 | انتشار: 1398/3/31