دوره 3، شماره 1 - ( بهار 1400 )                   جلد 3 شماره 1 صفحات 47-38 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

خلوی ازهار، مویرسی تقیه، ناصری ندا، نوروزی فر سارا. بررسی تأثیر جامعه شناختی هویت فرهنگی بر مشارکت و امنیت فرهنگی دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان شهرستان شادگان در سال 1401. فصلنامه جامعه شناسی فرهنگی. 1400; 3 (1) :38-47

URL: http://jcsjs.ir/article-1-91-fa.html


چکیده:   (580 مشاهده)
فرهنگ پذیری همواره ازجمله اصلیترین کارکردهای نهاد تعلیم و تربیت تلقی شده است. فرآیند تعلیم و تربیت به واسطه فراهم نمودن موجبات رشد فردی و رفاه جمعی، در زندگی انسان از نقش مهمی برخوردار است . هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر جامعه شناختی هویت فرهنگی بر مشارکت فرهنگی و امنیت فرهنگی در داشنجو معلمان دانشگاه فرهنگیان شهرستان شادگان در سال 1401 بود. جامعه آماری شامل کلیه دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان در سال 1401 و به تعداد 79 نفر بود. با توجه به جمعیت جامعه آماری از روش سرشماری جهت نمونه گیری استفاده و تمام جامعه آماری به عنوان نمونه انتخاب شدند. به منظور جمع آوری داده ها از پرسشنامه های  هویت فرهنگی راسک (2009 )، مشارکت فرهنگی یونسکو (2006 ) و امنیت فرهنگی افضلی و همکاران (1395) استفاده گردید. یافته ها نشان داد هویت فرهنگی بر مشارکت فرهنگی و امنیت فرهنگی دانشجو معلمان تأثیر مستقیم و معنا دار دارد.
متن کامل [PDF 540 kb]   (4 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1402/3/25 | پذیرش: 1400/1/15 | انتشار: 1400/1/15

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فصلنامه جامعه شناسی فرهنگی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Journal of Cultural Sociology

Designed & Developed by : Yektaweb