فرهنگ پذیری همواره ازجمله اصلیترین کارکردهای نهاد تعلیم و تربیت تلقی شده است. فرآیند تعلیم و تربیت به واسطه فراهم نمودن موجبات رشد فردی و رفاه جمعی، در زندگی انسان از نقش مهمی برخوردار است . هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر جامعه شناختی هویت فرهنگی بر مشارکت فرهنگی و امنیت فرهنگی در داشنجو معلمان دانشگاه فرهنگیان شهرستان شادگان در سال 1401 بود. جامعه آماری شامل کلیه دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان در سال 1401 و به تعداد 79 نفر بود. با توجه به جمعیت جامعه آماری از روش سرشماری جهت نمونه گیری استفاده و تمام جامعه آماری به عنوان نمونه انتخاب شدند. به منظور جمع آوری داده ها از پرسشنامه های هویت فرهنگی راسک (2009 )، مشارکت فرهنگی یونسکو (2006 ) و امنیت فرهنگی افضلی و همکاران (1395) استفاده گردید. یافته ها نشان داد هویت فرهنگی بر مشارکت فرهنگی و امنیت فرهنگی دانشجو معلمان تأثیر مستقیم و معنا دار دارد.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي دریافت: 1402/3/25 | پذیرش: 1400/1/15 | انتشار: 1400/1/15