دوره 5، شماره 2 - ( 4-1402 )                   جلد 5 شماره 2 صفحات 26-17 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

آلبوغبیش سندس، عباس نژاد آمنه، ربیهاوی فاطمه. بررسی ارتباط بین شایستگی فرهنگی و میزان مسئولیت پذیری )مطالعه موردی: معلمان مقطع ابتدایی شهرستان شادگان در سال 1401. فصلنامه جامعه شناسی فرهنگی. 1402; 5 (2) :17-26

URL: http://jcsjs.ir/article-1-110-fa.html


چکیده:   (183 مشاهده)
هدف از انجام این پژوهش، بررسی ارتباط بین شایستگی فرهنگی و می زان مسئولی ت پذیری در معلمان مقطع ابتدایی شهر شادگان در سال 1401 بود. روش پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی و به لحاظ هدف کاربردی بود. جامعه آماری شامل کلیه معلمان مقطع ابتدایی اول شهر شادگان در سال 1401 و به تعداد 540 معلم بود. از بین کلیه افراد تعداد 135 نفر به صورت نمونه گیری در دسترس انتخاب و پرسشنامه های پژوهش را به صورت انالین از طریق پ یام رسان های اینترنتی دریافت و تکمیل نمودند. ابزار پژوهش شامل پرسشنامه شا یستگی فرهنگی پرنگ و واتسون )2012 ) و مقیاس سنجش مسئولیت پذیری هاریسون گاف )1951 )بود. داده ها با استفاده از نرم افزار 24-spss و آزمون های آماری همبستگی پ یرسون تحلیل شدند. ی افته ها نشان داد بین شایستگی فرهنگ ی معلمان و می زان مسئولیت پذیری آنان ارتباط معنا دار در سطح 01/0 وجود دارد.
متن کامل [PDF 709 kb]   (53 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فصلنامه جامعه شناسی فرهنگی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2025 CC BY-NC 4.0 | Journal of Cultural Sociology

Designed & Developed by : Yektaweb