اینکه زیبا بودن یک حسن است یکی از واقعیتهای زندگی است. اگر بخواهیم آن را از نظر درآمد و یا بازار ازدواج مدنظر قرار دهیم، کسی که جذابیت بیشتری داشته باشد بهتر است. با توجه به تحقیقات روانشناختی که دلیل فایده داشتن زیبایی را توضیح میدهد، ما فرض میکنیم که افراد جذابتر نسبت به افراد معمولی به گونه متفاوتی از فرصتهای شبکههای اجتماعی بهره میگیرند و در نتیجه، شبکههای آنها از ویژگیهای مفیدتری برخوردار خواهند بود. همانطور که پیشبینی میشود، نتایج یکی از آزمایشات نشان داد که احتمال انتخاب افراد جذاب، نسبت به سایر افراد برای امور کارگزاری پرسودتر در شبکهها در سایر مشاغل دیگر بیشتر است. ما در یک مطالعه تکمیلی و با اتکا بر اطلاعات عرضه شده توسط متخصصان جوان در شبکه، دریافتیم که بنا بر یافتههای مطالعه 1، شبکههایی که دارای افراد جذابتری هستند از تراکم نسبتاً کمتری برخوردارند. ما در مورد نتایج کار خود بحث میکنیم و همچنین بر نیاز به تحقیقات بیشتر در مورد عوامل تحت بررسی و البته احتمال وجود حقالعمل که بهطور بالقوهای تأثیرگذار است- جذبه فیزیکی - تأکید میکنیم.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي دریافت: 1399/3/10 | پذیرش: 1399/6/15 | انتشار: 1399/7/16