دوره 1، شماره 2 - ( تابستان 1398 )                   جلد 1 شماره 2 صفحات 15-1 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

هاشمی زینب، سنگور صویلات کوثر، عساکره جلال. زیبایی و سرمایه اجتماعی: شکل‌های جذاب شبکه‌های اجتماعی. فصلنامه جامعه شناسی فرهنگی. 1398; 1 (2) :1-15

URL: http://jcsjs.ir/article-1-42-fa.html


چکیده:   (2279 مشاهده)
اینکه زیبا بودن یک حسن است یکی از واقعیت‌های زندگی است. اگر بخواهیم آن را از نظر درآمد و یا بازار ازدواج مدنظر قرار دهیم، کسی که جذابیت بیشتری داشته باشد بهتر است. با توجه به تحقیقات روان‌شناختی که دلیل فایده داشتن زیبایی را توضیح می‌دهد، ما فرض می‌کنیم که افراد جذاب‌تر نسبت به افراد معمولی به گونه متفاوتی از فرصت‌های شبکه‌های اجتماعی بهره می‌گیرند و در نتیجه، شبکه‌های آن‌ها از ویژگی‌های مفیدتری برخوردار خواهند بود. همان‌طور که پیش‌بینی می‌شود، نتایج یکی از آزمایشات نشان داد که احتمال انتخاب افراد جذاب، نسبت به سایر افراد برای امور کارگزاری پرسودتر در شبکه‌ها در سایر مشاغل دیگر بیشتر است. ما در یک مطالعه تکمیلی و  با اتکا بر اطلاعات عرضه شده توسط متخصصان جوان در شبکه، دریافتیم که بنا بر یافته‌های مطالعه 1، شبکه‌هایی که دارای افراد جذاب‌تری هستند از تراکم نسبتاً کمتری برخوردارند. ما در مورد نتایج کار خود بحث می‌کنیم و همچنین بر نیاز به تحقیقات بیشتر در مورد عوامل تحت بررسی و البته احتمال وجود حق‌العمل که به‌طور بالقوه‌ای تأثیرگذار است- جذبه فیزیکی - تأکید می‌کنیم.
متن کامل [PDF 1401 kb]   (263 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1399/3/10 | پذیرش: 1399/6/15 | انتشار: 1399/7/16

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فصلنامه جامعه شناسی فرهنگی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2023 CC BY-NC 4.0 | Journal of Cultural Sociology

Designed & Developed by : Yektaweb